Thursday, February 01, 2007

Takut

Hari ni 1 Feb. Sudah sebulan kelas berlalu. Lagi 10 minggu, saya periksa akhir. Saya takut. Saya rasa sangat ketinggalan jika dibandingkan dengan kawan-kawan saya. Sewaktu kelas tambahan, banyak soalan yang saya tak tahu jawab. Itu buat saya rasa murung.
Ada satu lagi perkara yang saya takutkan. Dalam pada saya takut dan rasa ketinggalan tu, saya masih kurang motivasi untuk belajar. Saya mudah distracted. Saya ada banyak motivasi untuk perkara-perkara lain, seperti menonton Desperate Housewives dan Ugly Betty. Saya ada bincangkan masalah ini dengan ibu. Ibu cakap, dalam kesibukan belajar untuk peperiksaan akan datang ini, mungkin saya sudah lupa kenapa saya ambil bidang ni. Mungkin passion saya sudah hilang. (Maaf, tak dapat fikirkan perkataan dalam BM).
Persoalannya, adakah passion itu hilang, atau tak pernah wujud?
Ya, saya sudah lupa kenapa saya ambil bidang ni..
Saya rasa murung..

No comments: